گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۹۹ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۱۶۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۶۳۲۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۵۴۶۳۱۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٠ - ۲۶۹۹ مورد

‍ 🔻تشکیل کمیته التور و بیماریهای منتقله از آب و غذا در شهرستان شیروان

یكشنبه ٨ تیر ١٣٩٩ ساعت ٨:٥٦ ق.ظ   ( بازدید : 621 نفر )


‍ 🔻تشکیل کمیته التور و بیماریهای منتقله از آب و غذا در شهرستان شیروان

🔶همزمان با فرا رسیدن فصل گرما و احتمال افزایش بیماری های گوارشی و روده ای کمیته بیماری های منتقله از آب و غذا با تاکید بر التور با حضور مسول واحد مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، آموزش سلامت و  کارشناسان مرکز بهداشت و بیمارستان ها در محل دفتر سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان تشکیل گردید. 

🔶در این جلسه سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان ضمن یادآوری اهمیت مراقبت از بیماری های منتقله از آب و غذا بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی بصورت گسترده در سطح شهرستان در خصوص بیماری های منتقله از از راه آب و غذا و تسریع در گزارش دهی به موقع طغیان های ناشی از بیماریهای منتقله از آب و تاکید کرد. 

🔶 سرکار خانم دکتر هاشمی سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان شیروان افزود: تجهیز آزمایشگاه میکروب شناسی آب مرکز بهداشت شهرستان شیروان می تواند نقش مهمی در کنترل طغیان ها در شهرستان شیروان داشته باشد.

🔶جعفر خدابنده مسئول واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان شیروان با تاکید بر احتمال طغیان بیماری های گوارشی و اسهالی در فصل تابستان بر لزوم توجه و مراقبت بیشتر کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان ها و شناسایی، نمونه گیری و گزارش دهی موارد مشکوک تاکید کرد. 

🔶وبای التور بيماري اسهالي فصول گرم است كه  توسط باكتريي بنام ويبريوكلرا ايجاد مي شود كه منحصراً انسان را مبتلا مي كند و علايم آن ناشي از سمي است كه توسط ميكروب در روده انسان ترشح مي شود.این بیماری از طريق دست هاي آلوده، تماس با مواد دفعي و استفراغ بيماران و لوازم آلوده، همچنين آب آلوده به مدفوع، سبزي و ميوه هاي خام آلوده يا شسته شده با آب آلوده و يا غذاي آلوده شده توسط دست يا مگس امكان پذير است.علائم این بیماری یک تا سه روز بعد از ورود میکروب ظاهر می شود. به علت از دست دادن آب بدن، فرد دچار شوک و در صورت عدم درمان سریع، منجر به مرگ می شود.

 

 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...