گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۱۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۰۰۵ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۲۳۱۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۵۷۰۷۸۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٢٠ - ۵۲۱۲ مورد

کاهش آمار سزارین با اجرای موفق بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت

سه شنبه ١٨ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ١٠:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 489 نفر )


با اجرای بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی در برنامه طرح تحول نظام سلامت از سال 93 تا کنون آمار سزارین در استان روند رو به کاهش داشته است.

به گزارش « وب دا » معاون درمان دانشگاه بیان کرد : قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت آمار سزارین در استان افزایش داشت و در همه بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی انجام این عمل به اختیار مادر باردار انجام می گرفت.

 

 

دکتر « علی نظری » تصریح کرد : عمل سزارین مانند هر عمل جراحی دیگر پیامدهایی دارد ، از سویی مادرانی که سزارین می شوند فرصت طلایی ارتباط با نوزاد را به دلیل اثرات بیهوشی بعد از عمل از دست می دهند و همین امر آثار منفی بر روی شیردهی به نوزاد و نیز رشد و تکامل وی در مراحل بعدی دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بسته ترویج زایمان طبیعی به منظور کاهش پیامدهای سزارین در طرح تحول سلامت اجرا شد ، افزود : ایجاد زیرساخت هایی مانند تجهیز بیمارستان ها و ایجاد فضای خوشایند برای زایمان طبیعی ، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی ، انجام انواع زایمان های بی درد و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان از جمله اقداماتی است که در ترویج زایمان طبیعی در این مدت موثر بوده و باعث استقبال مادران به انجام زایمان به روش طبیعی شده است


منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...