گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۵۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۲۲۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۵۴۱۸۰۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٦ - ۱۲۴۳ مورد

بیش از 70 درصد جمعیت بالای 30 سال خراسان شمالی غربالگری فشار خون شدند

دوشنبه ١ مهر ١٣٩٨ ساعت ٩:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 243 نفر )


مدیر گروه بیماری های غیرواگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، بیش از 70 درصد جمعیت بالای 30 سال استان غربالگری شدند.

بیش از 70 درصد جمعیت بالای 30 سال خراسان شمالی غربالگری فشارخون شدند
مدیر گروه بیماری های غیرواگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، بیش از 70 درصد جمعیت بالای 30 سال استان غربالگری شدند.
فرزانه اکبریانی  در مراسم تجلیل از عوامل این طرح در شیروان اظهار داشت: 20 درصد جمعیت بالای 30 سال استان خراسان شمالی فشارخون بالا دارند که اجرای این طرح برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در آینده گامی موثر بود.
وی با بیان اینکه اگر چنین برنامه هایی ادامه پیدا نکند با موج عظیم بیماری ها مواجه هستیم گفت: با توجه به درصد بالای افراد مبتلا به فشارخون در این استان ضروری است علاوه بر تغییر سبک زندگی و تغدیه خود به همراه ورزش، کنترل آن را در اولویت قرار دهند.
اکبریانی افزود: بسیاری از افراد از ابتلاء خود به فشار خون بالا مطلع هستند ولی درمان خود را جدی نمی‌گیرند که آگاهی دادن به جامعه از ضرورت پیگیری درمان از دیگر اهداف طرح است.
سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: امسال تجهیز اورژانس های شهرستان به صورت جدی پی گیری شد تا شاکی نداشته باشیم و رضایت ها به حداکثر برسد.
دکتر علی آرمیده اظهار داشت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، شناسایی و شروع به درمان افراد دارای فشار خون بالا و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به عوامل خطر و اهمیت تشخیص زودرس فشار خون از اهداف طرح است.
مدیر مرکز بهداشت شیروان گفت: در این طرح که یکماه برگزار شد 51 هزار نفر از افراد بالای 30 سال سنجش فشارخون شدند.
سلطانعلی صادقیان اظهار داشت:  کم کردن ۳ گرم از مصرف نمک باعث کاهش ۳۰ درصدی فشار خون بالا می‌شود. 
طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از تاریخ 17 خردادماه تا 15 تیرماه در سراسر کشور اجرا شد که در قالب آن فشار افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به عنوان جامعه هدف، اندازه‌گیری شد.


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...