گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۹ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۵۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۵۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۵۴۰۸۲۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٦ - ۱۲۴۳ مورد

110 بهورز در شیروان فعالیت دارند

چهارشنبه ٢٠ شهریور ١٣٩٨ ساعت ٩:٣ ق.ظ   ( بازدید : 312 نفر )


سرپرست مجتمع اموزش عالی سلامت وشبکه بهداشت ودرمان شیروان گفت ؛هم اینک 110 بهورز در قالب 83 خانه بهداشت روستایی این شهرستان فعالیت دارند

110 بهورز در شیروان فعالیت دارند

🔸سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: هم اینک 110 بهورز در قالب 83 خانه بهداشت روستایی این شهرستان فعالیت دارند.

🔹دکتر علی آرمیده با بیان اینکه از مجموع کل بهورزان این شهرستان 26 نفر آقا و 84 نفر خانم هستند اظهار داشت: 62 هزار و 600 نفر از جمعیت روستایی این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه تحت پوشش خدمات بهورزان و از خدمات ارائه شده برخوردار هستند.

🔻وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد جمعیت مردم و ساکنان روستایی این شهرستان از خدمات بهورزان رضایت کامل دارند گفت: 12 شهریور که روز بهورز نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای مرور و ارج گذاردن به دستاوردهای نظام سلامت در تحقق عدالت، کارآمدی، اخلاق و شان والای انسانی و حرکت به سوی پوشش همگانی سلامت است.

🔻آرمیده افزود: در الفبای سلامت "الف" شروع ذکر نام الله است و " ب" آن بنیان اصلی نظام اصلی سلامت و مراقبت های بهداشتی و درمانی است که با بهورز آغاز می شود که  نزدیکترینٰ در دسترس ترین و صمیمانه ترین خدمات حوزه سلامت را در اختیار مردم شریف ساکن در روستاها و عشایر قرار می دهد.

🔹سرپرست  مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در شرايط جديد بهورزان شاغل فاقد مدرك كارداني كه در سالهاي قبل تربيت شده اند مي توانند وارد پذيرش دوره كارداني شوند كه اين امر رشد دانش علمي و تحصيلي بهورزان را بدنبال دارد. 

🔶بهورز در چارچوب فعاليتهاي خانه بهداشت عهده دار مسئوليت سرشماري سالانه و ثبت اطلاعات روستا، آموزش بهداشت عمومي، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از كودكان تا هشت ساله، بهداشت دهان و دندان، واكسيناسيون، نظارت بر موازين بهداشت حرفه اي، محيط عمومي روستا، بهسازي محيط، بهداشت محيط اماكن عمومي، بيماريابي و پانسمان هاي ساده است. 

🔻داوطلبان آموزش بهورزي بايد حداقل داراي مدرك ديپلم متوسط رشته هاي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و يا بهياري و مديريت خانواده باشند. 
انتخاب بهورزان توسط كميته اي مركب از نمايندگان مركز آموزش بهورزي، واحد گسترش شبكه ها و گزينش و از طريق آزمون كتبي و شفاهي انجام مي شود.


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...