گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۲۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۳۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۵۳۹۷۲۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٦ - ۱۲۴۳ مورد

پیشگیری مقدم بر درمان است

چهارشنبه ٢ تیر ١٣٩٥ ساعت ١٠:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 1087 نفر )


هزینه های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کمتر از 1/3 هزینه درمان است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شیروان:

دکتر حسین زارع سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان دیروز در همایش پیشگیری از اعتیاد گفت:

همایش یک روزه پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولین ارشد شهرستانی از جمله نماینده پرتلاش شهرمان دکتر عبدالرضا عزیزی ، فرماندار شهرستان آقای مهندس صفایی، دادستان جناب آقای ترکانلو و جمع کثیری از مسئولین ادارات شهرستان حضور داشتند در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شیروان برگزار شد

زارع با بیان اینکه یک فرد معتاد به مواد مخدر علاوه بر صدمه زدن به سلامت و شخصیت خود به خانواده، موقعیت شغلی و جامعه ای که در آن در حال زندگیست نیز صدماتی وارد می سازد که اگر سازماندهی و مدیریت نشود خسارات جبران ناپذیری وارد می سازد.

دکترعبدالرضا عزیزی نیزبا اشاره به اینکه جرم بیش از 50 درصد زندانیان کشور مستقیما مربوط به اعتیاد و مواد مخدر می شود،  این وضعیت هزینه های زیادی را برای دولت در بردارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون مواد مخدر سنتی جای خود را به مواد صنعتی داده است و این نگرانی های دولت را دوچندان کرده است
نماینده مردم شیروان با بیان اینکه سالانه 65 میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود افزود: سیگار چهار هزار سم دارد که 60 مورد آن سرطان زا است و از 100 بیماری که به علت سرطان ریه فوت می کنند 85 نفر آنان سیگاری هستند.
عزیزی با بیان اینکه هزینه درمان مبتلا به سیگار دو تا سه برابر خود سیگار است گفت: سالانه بالای 300 میلیارد ریال سیگار دود می شود که این ضربه زدن به زندگی شخصی واجتماعی خود فرد است.
وی گفت: استکبار جهانی از طریق جنگ نتوانست به ایران ضربه بزند و می خواهد از طریق اعتیادجوانان به مواد مخدر به ایران ضربه بزند.
فرماندار شیروان گفت: اعتیاد یک درد و آسیب جدی جامعه بوده که در تمام سطح زندگی ریشه دوانده است.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه باید در بحث اعتیاد ریشه یابی قوی صورت گیرد اظهار کرد: پدیده قاچاق وسوسه هایی دارد که به لحاظ پولی افرادی که برای کسب منافع مالی، زندگی خود و زیاده خواهی ایجاد ناامنی در جامعه به وجود می آورند که پس از پیروزی انقلاب دشمنان ایران برای اهداف خود از روش های مختلفی استفاده می کنند.
 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...